Sunday 21 July 2013

Karenah

Oh karenah-karenah manusia yang aku tak akan
habis faham dan tak habis belajar untuk kenal
setiap manusia yang ada atas muka bumi ni.
Termasuk aku, insan-insan lain tak akan
pernah kenal dan faham dengan setiap karenah
aku.

Penat melayan karenah manusia.
Panat menjaga hati-hati manusia yang tak pernah
nak cuba menjaga hati aku.
Penat dengan sandiwara gred A yang
ditunjukkan.
Penat juga dengan insan-insan yang tidak faham dengan
bahasa yang aku gunakan.
Penat dengan manusia yang bermain janji.

Oh manusia, cuba la anda  fahami
hati manusia lain.

Macam ni la karenah manusia,
Sentiasa mengeluh, macam aku.
Mohon, jauhkan la aku dengan penyakit-
penyakit hati yang boleh memudaratkan.

2 comments:

faiq said...

hehe..bulan puasa ni... so mantapkan kesabaran :)

yanaLiana said...

Haa. Bulan2 puasa ni kena maksimumkan lagi kesabaran yang ada :)